19 Mart 2018 Pazartesi

Besinci ay


Inisli cikisli, firtinali sakin, duygusal olarak "la nöruyoz?" dedigim bir aydi.

Ama simdiye dek en en en cok eglendigim aydi. Ay bizim kiz espri bile yapmaya basladi, nasil eglenmeyeyim?

Dordun ortalarinda anneme gittim. Orada bi yamulttu beni kizce. Derdimiz uykuydu. Uyudu mu mis, uyumadi mi mizik mizik. Kimse cekilmez, o da cekilmiyor. Bir de hava rezaletti. Yerini yadirgadi, ayni odada yatmaya alisik degiliz, ben onu yadirgadim, eski yatak odam beni bogdu, kizim da aynisini hissetmistir sanirim, got korkusundan bizimkilerle oturamadim dogru duzgun ha uyandi ha uyancak, e bari ben de uyuyayim ne kadar uyusam kardir diye dusundum. Izmir bize iyi gelmedi yani. Eve geldik her sey duzeldi. Hatta simdiye kadarki en uzun uykusunu uyudu. Agzimiz acik kaldi, o kadar diyeyim. Nasil uykuya hasret kaldiysa...

Cok yakin bir arkadasim dogum gunumde bana geldi, uzun zamandir birileriyle sohbet etmiyordum, sosyallesme adina iyi geldi ancak tedirginligimi atamadim ustumden. O da bana "Konfor alanini biraz daralt, eskiye donmek icin bir seyler yap" dedi. "Haklisin" demekten baska bir sey diyemedim. Bilmiyorsun canisi, bilmiyorsun bi'tanesi, uykusu bozulursa senin de agzin yuzun yamuluyor, duzen degisirse midene kramplar giriyor, anlayamazsin cunku anne degilsin diyemedim. Ukala gibi gorunmek istemem ama bu is cidden boyleymis. Davulun sesi uzaktan hos gelirmis. Bana dedigi icin kv.ye kiziyordum ama bu is bazi zamanlar icin anne olunca anlarsinmis.

Kusum cok gulec. Bayiliyoruz o gulerken, ben de kocam da kendimizden geciyoruz, o kadar cok. Mutlu bir bebek oldugu icin de ayrica seviniyorum. Emeklerinin karsiligini almak boyle bir sey sanirim.

Salyalar deli gibi. Ates yok, miziriklik yok. Ama tukuruk bombaligi tam gaz devam. Gun icinde 29627271 kez giyecek degistiriyoruz,  cunku hepsi sirilsiklam.

Baba ile gece uyutma denemeleri yaptik bir iki kez. Gece uyaninca kocam gitti. Onu kucagina alan kisinin ben olmadigimi anladiginda aglamaya basladi. Kiyamadik. Uykular hala bende yani. Aslinda sikayetci degilim ben, cok zorlamiyor cunku. Ama zorunluluk hali oldugunda nasil uyuyacak bilmiyorum. O kadar cok direniyor ki! Aksam onu birine emanet edip cikmak benim icin mumkun degil fakat kocam su ara buna yol yapiyor. Ulen daha sen susturamiyosun cocugu, nasil olacak diyemiyorum. Anlatamiyorum. Cunku bkz. bagimlilikla suclanmak!

Gun icinde benden bagimsiz biraz daha vakit gecirmeye basladi. Bu cidden sahane bir sey. Bahsettigim sureler 15 dk 20 dk falan ama insanlik icin kucuk benim icin dev gelisme.

Kediye yuruyor cok fena. Dokunmasiyla hunharca oglanin killarini yolmasi an icinde gerceklesiyor. Onu gorunce cok mutlu oluyor, kahkahalar atiyor, ona gitmek istiyor. Gelecekte birileri birilerini haklayacak ama kim galip gelir simdilik yorum yapamiyorum.

Memeyle arasi pek muhtesem degil. Uyku oncesi uyku sonrasi firt firt cekiyor biraz ama cok cabuk sikiliyor. Biberon ya da alistirma bardagi fark etmiyor. Hep oyle okudum cunku, "biberon meme reddi yapar". Alistirma bardagi da gayet ayni etkiyi yaratiyor aslinda. Belki artik buyudugu icindir. Ya da bu direncin sebebi meme ve uykuyu iliskilendirdigi icindir. Uyumak istemedigi icin emmek de istemiyor olabilir. Ama ben rezil bir girdabin icine giriyorum. Kucakta hop hop hoplatarak emziriyorum. Uyku saatine denk geldigi icin de bayiliyor bir sure sonra tabii. Memeyi birakirsa diye endisele8niyorum. En azindan su yaz gecse bari. Ha, benim hic niyetim yok biraktirmaya ama o isterse yapacak bir sey yok.

Biraz daha kolay ama biraz daha zor bir hale geldi pek cok sey. Kolay cunku anliyor artik olan biteni. Ve zor, yine ayni sebeple, anliyor, dikkati dagiliyor, dinliyor, anlamlandirmaya calisiyor.

Biraz daha "Yeaa sana mi benziyor yoksa!!!" yorumlari almaya basladim. Ama gecen gun biri ayni kv. dedi. Pas vermedim. :D Surati, ifadesi degisti ama gercekten. Yeni dogdugu zaman tam anlamiyla bir alien oldugu gercegini kabul etmek lazim. Ama tabii her sey, kuzguna yavrusu sahin gorunur hesabi...

Dusunuyorum, cok aman aman bir degisiklik, bir ucus yok bu ara.

Gelecek ay ek gidaya baslayacak Lidya, nasil olacagi konusunda cok heyecanliyim.

Ben hala cok rahat degilim. Yuregimdeki o hoplama hali siddeti cok yuksek olmasa da devam ediyor. Belki de gecmeyecek, bilmiyorum ki.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder