10 Mart 2018 Cumartesi

Itiraf no:4

Gerci itiraftan cok cahilligime doymayayim yazisi bu.

Hastanedeyiz. Kizim dogdu. Ebe arkadasim dedi ki " Iki saatte bir emzirmek diye bir sey yok, bebek ne zaman isterse emzirmelisin." Tamam, bunda bir sikinti yok. Ama bana demedi ki, sutunu arttirmak icin sik sik emzirmelisin. Demesi mi lazimdi, buyuk ihtimale bunun nasil olmasi gerektigini bildigimi dusundu. Ama emzirme konusunda tam bir kara cahil oldugum icin bebegimin talep etmesini bekledim.

Ve ilk gun kizim cok uzun saatler boyunca pek talepte bulunmadi. Hastane odasinda gelen giden vardi, onlarin yaninda emziremedim. Uyuyordu bir de. Sonra nihayet ikinip sikilip dayanamayip  kibarca "Bi' gider misiniz artik!" diyebildim. Ve sonra gece oldu. Emzirdim elbette ama genelde kizim uyudu. Sabah, ben de ameliyatin verdigi rehavetle salak gibi " Uyudu, ne guzel." dedim. Dogruya dogru, dinlendik. Ama ya bebegin kan sekeri? Ozel ebe ile calistigimiz icin talep etmedikce hastane hemsireleri bize dokunmadilar. Ama dogumdan sonra normal olarak arkadasim gitti. Biz de oylece kalakaldik. Ve hastaneden cikarken bebegimin tartisina bakilmadi. 5 gun sonra ogrendik kilosunun azaldigini. Cocuk doktoruna o zaman gitmistik cunku.

Ve ben evde de gece uyurken biraktim kizimi. Cok uzun uyumuyordu elbette ama uyuyordu yine de. Uyandirip emzirmek aklima gelmiyordu, bebek talep etmiyordu cunku.

Yaklasik dogumdan bir hafta sonra, aymaya basladim. Dogum oncesi yapmam gereken okumalari yaptiktan sonra. Hic sorun yasayabilecegimi dusunmemistim cunku, okumaya gerek yoktu.

Annem arada diyordu, daha sik mi emzirmelisin gibi. Tam da ne dedigini animsamiyorum cunku bana bir oneride bulunan herkese kukreyerek yanit veriyordum. Ofkem o kadar coktu ki hicbir bok bilmedigim halde her seyi biliyormus gibi davraniyordum.

Hayattaki pek cok seyi bilmiyorsun aslinda. Biraz tecrubeden yararlanip cevrendekileri kucumsemesen hayat daha kolay olabilir. Kendin icin belirledigin tek bir otorite oluyor ve sorgulamadan onu dinleyip baska her seye kulak tikiyorsun.

Bazen cok cahil ve anlayissiz oluyorsun.

2 yorum:

  1. Bazen öyle oluyor insan.. Önemli olan farkına varıp düzeltebilmek.
    Momentos'un keşif listesinden geldim ve iyiki geldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hos geldin!:)

      Burada yazdigim sey icin, geri gidip duzeltemeyecegim ya, o sebeple biraz uzuyor beni. Gercekten akil tutulmasi yasamisim aslinda. Keskelerin bir anlami yok tabii artik.
      Sevgilerimle.

      Sil