16 Mart 2017 Perşembe

Aile hekimi dedik, ebe dedik



Açıkçası doktor kontrolünden daha memnun kaldığım bir görüşme oldu. Gerçi tanıdık olmasının etkisi var, bu nedenle de memnun kalmış olabilirim.

Aile hekimi azıcık... Immm... Değişikti. Nedense doktorlarla ilgili şöyle bir önyargım var, bekliyorum ki hepsi zehir gibi olsun, hazırcevap olsun, zeka fışkırsın böyle. Benim hekimim bu standartların dışında kalıyor, ama çabaladı, onu gördüm ben onda.

Tansiyonumu ölçmek istedi. Nasıl oluyor anlamıyorum tabii ama nabzı bulamadı, bir kaç kez denedi, belki sorun bendedir, bilemiyorum.

Sonra aramızda şöyle bir diyalog geçti. Bana daha önce bir hekime kaydolup gebelik için görüşme yapıp yapmadığımı sordu. Aile hekimine gitmediğimi ancak kontrole gittiğim bir kadın doğum doktoru olduğunu, ilk tahlillerin onlar tarafından yapıldığını söyledim. Kaçıncı haftadasın dedi. 11 dedim. Doktora ne zaman gittiğimi sordu, yaklaşık bir ay önce dedim. Ve bana "O ZAMAN DA HAMİLE MİYDİN?" dedi.

Ha?! 11-4= 7 yapıyor be ablacım. Bu neyin kafası allah aşkına?

Kocamla göz göze gelip dudağımızın kenarını ısırdık. Olsun, çabalamıştı.

Daha sonra hemşire ile görüştük. O kayıt aldı, kan aldı, kalp atışına baktı ama kalp atışını elindeki cihaz ile yakalayamadı. Ve tedirgin olmamam için sürekli "Daha erken ama bak, ondan çıkmamıştır, 12. haftadan önce biraz zor bu cihazla duymak." gibi sözlerle beni yatıştırmaya çalıştı. Tedirgin olmuyorum ki yatışayım, bir sorun olsa çıkardı elbet, sakin ol şampiyon!

Önümüzdeki haftaya kullanmam için D vitamini ve tahlil sonuçlarına göre kullanabileceğim demir hapı verdi. Demir hapı ile ilgili çekincelerim var, genelde gebeler demir hapının ciddi mide bulantısı yaptığını söylüyorlar. Kullanmam gerekebilir belki ama gönüllü de değilim açıkçası.

Bu arada ben kan verirken doktor da birisi için idrar testi yapmaya çalışıyordu, bu üzerine işediklerimizden. :) Test herhangi bir sonuç vermedi, çünkü idrar akışı olmadı. Beceri işi midir bilemiyorum ama asıl o testi doktorun yapmasına şaşırdım. İlginç. Belki de hep yapılıyordur, o da bir ihtimal.

Hala muç muç anne moduna girmedim değil mi? Olmasa da oluyordur belki de, ne biliyorsunuz? :)

Bu arada annem dün bebek giysileri almış, bana gönderdi fotoğraflarını. "Hazırlıklar başlasın." yazmış bir de.

Ha size de eğlence çıktı, değil mi, oh ne güzel ya, eğlenin bakalım.

Oh, yeah!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder