14 Mart 2017 Salı

Wowowowow Haram!






Başlık ne alaka?

Çünkü o kadar çok şeyi yemek yasak ki, eşim bile isyan etti geçen gün. "Bu ne olm böyle, o yenemez, bu yenemez."

Mesela, az önce oda arkadaşım kokoreç yemeğe gittiklerini, istersem orada köfte olduğunu ve ondan yiyebileceğimi söyledi, gelmek ister misin diye teklifini dile getirdi.

Kokoreç yemek yasak.
Köfteden hoşlanmıyorum.

Pizza yiyeceğim, seviyorum, bana ne; ama pizza da aslında yemesen iyi olur kategorisinde -çünkü hamurişi- içinde sucuk, salam, sosis olmaması gerekiyor. Neden? Yasak!

Geçenlerde kayınvalideme yemeğe gidecektik, kadın mantı pişirmek istemiş. Daha da yeni doktor kontrolünden çıkmıştık, doktor hamurişi yeme dedi bana. Bizimki hemen demiş annesine, mantı yemez o diye, kadın da yapmamış tabii. Iııhh yemem, olsaydı götürürdüm.

Adaçayı içmek yasak- seviyordum kendisini-, pastörize olmayan süt ürünü tüketmek yasak- aslında daha sağlıklı buluyorum-, kayısı yumurta yemek yasak - haşlanmış kaskatı yumurtadan hiç hoşlanmıyorum, midye, kabuklu deniz ürünü yemek yasak- geçen gün çok fena midye yemek istemiştim, ton balığı yasak -civa, civa, civa-, kafein yasak- allahtan ki canım kahve istemiyor- ve her şeyden öte alkol yasak. Daha yeni şarap almıştım ben yaa, tadamadım kuzucuklarımı!

Çok bir şey değil gibi görünse de daha çok şey var aslında, bazıları aklıma gelmedi. Fakat asıl bomba doktora ne yemek için dikkat etmeliyim, ne yememeliyim diye sorduğumda "Organik olmayan şeyleri yeme cınımss." demesiydi. "Organik derken balım?" demek istedim. Diyemedim, yutkunup kocamla bakıştık sadece. Tamam, agrikültür en büyük tutkularımdan birisi, ama organik nasıl bulacağız ablacığım yaa. Benim iş yerindeki yemekleri görse alkışlardı beni bence, sırf yemek yiyebiliyor olduğum için bile!

Valla o yasak, bu yasak zor işler bunlar.

Hatta bir de o zorunlu, bu zorunlu kısmı var. Her gün meyve ye şu kadar porsiyon, sebze ye, protein ye, tahıl ye, kalsiyum al, su iç, su iç, su iç!

Valla o bebekler kıymet bilsin bence bir zahmet, agzını burnunu ısırırım yoksa!
(Tatlı bir şaka yaptım, evet...)

10. haftadan selametle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder