7 Nisan 2017 Cuma

Gebeyim, alkol aş eriyorum!


Oha!
Oha mı?!

Alkolik falan değilim, hayır, ama alkol almaktan, tüketmekten ve yapılış şekillerini görmekten/okumaktan/ dinlemekten deli gibi keyif alan biriyim.

Nereden esti, nasıl açtım ben o sayfayı bilmiyorum ama ekşisözlükte gezerken bir anda evde bira yapımı başlığı ile buluştum. Tam 27 sayfa yazmışlardı, üşenmedim, hepsini okudum. İlk iş, en uygun zamanda bir bira yapım kiti elde edip evde kendi minik, mutlu, çakma Guiness'lerimi yapmak. İnsanlar yaptıkları biralar için demişler ki "Hepsi benim bebeklerim." yemin olsun yapmadan doğurmak için heves ettim. - Kusura bakma insan çocuğum; annen biraz çatlak.-

Şu benim düğün fotoğrafım olsaydı ne hava atardım...


Kendi keyifli bulduğum, ilgi alanıma giren şeylerle uğraşmayı çok seviyorum. Mesela marangozluk, boyacılık, alkol, örgü, tüplü dalış, yüzmek, tırı vırı şeyler. Bunu daha önce de dile getirmiş ya da ima etmiş olabilirim bilmiyorum ama çocuk sahibi olmak veya bakmak bu kategoriye giren şeylerden biri değil benim için. O yüzden hiçbir zaman idealim çocuk bakmak ve onu şekillendirip geliştirmek olmadı. Pek çok insanın böyle idealleri var. Ve yaşamlarındaki öncelik bu olabilir. Benimki değil. Değer vermiyor değilim, ama başka şeylerden de çok keyif alıyorum, ve başka şeyler de üretmeyi seviyorum. Belki de bu beni doyuruyor ve yetiyordur. Çocuk yeni bir kapı olacak benim için.

Neyse işte, şimdi yaz geliyor, sıcaklık uygun olmayacak mayalama için, bu yüzden bir sonraki kışa saklıyorum bira yapma işini. Ama nasıl gaza geldim anlatamam! Ordan bir arkadaşımla konuştuk, kendi şaraplarını yapıyorlarmış, haydiii, aldı mı beni bir tutku daha. Denizli'de hasata gideceğiz, ben bu yıl uğraşamasam da babama veriri o bulur yaptıracak birilerini. Derken derken, likör takıldı aklıma. Elimde bahçeden gelen bir torba limon var, bir şey de yapamıyorum. Bozulacak diye üzülüyorum. Aklıma limonçello geldi. Lan, dedim, bak bunu şimdi yaparım işte. Haftasonu özel bir görevim var! Yaşasın ev yapımı içkiler!


Buram buram koksa limonlar...


Hamileyken alkol mu içiyorum? Hayır, içmiyorum.
It was just a sip! A lovely sip!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder