3 Nisan 2017 Pazartesi

12. Hafta





Aslında benim için çokça değişen bir şey yok. Aynı yorgunluk hali, aynı iştahsızlık devam ediyor. Bir ara özellikle havanın yumuşamasıyla birlikte kendimi daha enerjik, daha mutlu bir insan olarak hissettim. Birkaç gün devam etti. Sonra yine hava soğudu, kapadı ve benim duygu durumumun da aynı şekilde düştü. Artık daha iyi hissetmek istiyorum. Okuduğum yerlerde 13. haftadan sonra yani ilk trimester bitmesinden sonra gebelerin daha rahat olduğuna dair geri bildirimler vardı. Ama bu iş sanırım çoğunlukla şans. Beşinci ayına dek ve hatta gebelik sonuna dek aynı sıkıntıları yaşayan gebeler de var. Genel olarak çok sıkıntı yaşamıyorum; yemek yapmak ve yaptıktan sonra yemek istemiyorum. Ama başkası yaparsa sorunsuz yiyorum. Böyle de değişik bir şey. Demek ki kendime hizmet edilsin istiyorum.

Geriden gelerek yazdığım için, geçtiğimiz perşembe ikili test için kan verdim. Hayınlar, meğer bu da parayla yapılıyormuş! Devlet hastanelerinde alınıyor mu bilmiyorum. Özel muayene yönlendirmesinde daha fazla istediklerini de biliyorum. Ama bu çocuk meselesi şimdiden masraflanmaya başladı. Muayene ücreti ayrı, test ücreti ayrı... Ohooo, bize böyle anlatmamışlardı!

Şaka bir yana; ense kalınlığını ölçtü doktor, onu ölçebilmek için de şiddeti oldukça yüksek depremler oluşturdu karnımda. Ben kedi karnıma yanlışlıkla bastığında "Lan, yavaş!" diye tepki verirken hatun ultrason cihazıyla karnımda horon tepti. Uzun bir süre doğru pozisyonda durmayan çocuğum ve günün son hastasının işini halledip artık evine gitmek isteyen doktor arasında kaldım. Nihayet baktı, ölçtü, biçti, bir sorun olmadığını söyledi. Umarım gerçekten öyledir.

Kan verme ile ilgili ciddi sıkıntılarım var. Kan verdikten sonra hasta oluyorum. Tamamen ruh halimden kaynaklanıyor, fizyolojik bir sıkıntı yaşadığımı sanmıyorum. Ve gebelik rutinlerinden biri haline geldi bu kan verme işi, alışırsam ancak bu zamanda alışırım bu işe. Tam da bu yüzden epidural, damar yolu vb. şeylerden ölesiye korkuyor ve doğal doğumu ümit ediyorum ya.

Doktor başından beri dört günlük bir gerilik olduğunu söylemişti. Sanırım döllenme süreci ile ilgili bir şey.

Genel olarak sıkıntı yok, sorun yok. Şu midem de bir düzelse, yeme düzenim bir kendine gelse...
Keşke...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder